Testa din e-legitimation

Här kan du testa den e-legitimation. Du måste veta vilken utgivare av e-legitimation du har för att kunna testa att den fungerar och att du har den programvara som behövs i datorn för att använda e-legitimationen på ett korrekt sätt. Skulle din e-legitimation fungera bra här men inte i en e-tjänst, så skall du kontakta e-tjänsteägaren. Skulle din e-legitimation inte fungera hos utgivarens länk nedan, så är det din utgivare du får support av. Klicka här för att få supportuppgifter till din utgivare.

                                 BankID logga



För att du skall få BankID på fil eller BankID på kort att fungera på din dator, så behöver du ha BankID Säkerhetsprogram (BISP) installerat.  BISP finns för Windows, Mac och Linux samt är testad för olika webbläsare som Explorer, Firefox och Safari.  Men har du Mobilt BankID, så behöver du inte ha någon programvara installerad i din dator.

Installera BankID Säkerhetsprogram.

Test ditt BankID (BankID på fil och BankID på kort)

Testa av Mobilt BankID BankID säkerhetsapp i Adroid, iOS eller Java ME)

Vägledning med tips om du har problem att använda ditt BankID

BankID i Chrome

BankID i Firefox

Frågor och svar

e-legitimation från Nordea

 

För att du skall få Nordea e-legitimation på fil eller på kort att fungera, så behöver du numera ha BankID säkerhetsprogram (tidigare Nexus Personal) installerat på din dator. BISP  finns för både Windows och Mac och har stöd för webbläsare Explorer och Firefox, men inte i 64-bit versioner. Nordea är på väg över till BankID samarbetet och använder därför BISP sen april 2011. I början av 2014 så kommer Nordea att ge ut BankID och sluta med sin egna utgivning.

Installera BankID Säkerhetsprogram

Testa de tekniska kraven på din dator 
(e-legitimation från Nordea kan testas på BankID´s testsite) 

Vägledning med tips om du har problem att använda din Nordea e-legitimation

Telia-logotyp

För att få e-legitimation från Telia att fungera så behöver du ha Net iD installerat på din dator. Net iD finns i Windows, Mac och Linux versioner med stöd för flera olika webbläsare.

Installera Net iD

Testa din e-legitimation från Telia

Vägledning med tips om du har problem att använda Telia e-legitimation

                                     e-legitimation från Steria


För att testa din e-legitimation från Steria, så behöver du ha en full version av Nexus Personal installerad på din dator.  Du skall inte använda en gammal version av Nexus Personal från Nordea, för då kommer Sterias e-legitimation på kort inte att fungera. Steria ger inte längre ut e-legitimationer till privatpersoner.

Installera full version Nexus Personal

Testa Steria e-tjänstelegitimation

                       e-legitimation SignGuard

Med en e-legitimation från SignGuard, så behöver du inte använda någon specifik pki-klientprogramvara. Du kan skaffa SignGuards OfficSigner där du bl.a. kan signera PDF-dokument.  Men har du exempelvis Net iD klienten, så fungerar den också med SignGuards e-legitimationer.

Testa inloggning med SignGuard e-legitimation

Det är din utgivare av e-legitimation som skall ge dig support och hjälp med den programvara som behövs i din dator. På följande länkar kan du testa din e-legitimation och även installera/uppdatera den säkerhetsprogramvara som behövs om du saknar den.

Rensa cookies och rensa cash i din webbläsare

Här finns information om hur du rensar din webbläsare från cookies och cashat data. (Internet Explorer Firefox Safari, Chrome)

Var får jag support

Får du inte inloggning att fungera, så ska du kontakta din utgivare för support. Om din e-legitimation fungerar på testsida, så kan det vara problem i själva tjänsten som du försöker använda. Kontakta då Mittbygge AB, som ansvarar för e-tjänsten.

Om du redan har en e-legitimation men inte får den att fungera med Mittbygges tjänster testa vår leverantör CGI:s testsida  "Testa din e-legitimation".


Senast uppdaterad: 2015-09-13   Ansvarig för sidan: mittbygge.se