Under detta avsnitt har vi samlat all hjälp och stöd som du kan få till våra e-tjänster samt hur portalen och dess infrormation kan användas.
Klicka på respektive "Puff" för att få hjälp inom respektive avsnitt.
Arbetsgång är att du väljer din kommun ur listan med valbara kommuner till vänster i bilden och loggar sedan in med e-legitimantion - kan vara privat eller tjänstelegitimation.
Inloggad väljer du sedan önskad tjänst ur listan "Kommunens e-tjänster"
I några kommuner sker ansökan via blanketter. Då får du själv skicka in din ansökan till kommunen.
För att fortsätta med en påbörjad och sparad ansökan eller anmälan väljer du (1) aktuell kommun, (2) loggar in och (3) startar samma tjänst igen.
Du får upp en sida där du aktivt väljer om du vill fortsätta med de sparade uppgifterna eller om du vill börja om från början.
En återupptagen, tidigare sparad ansökan eller anmälan, måste sparas om ifall du inte slutför - annars försvinner all tidigare data
Alla tidigare bifogade filer måste laddas upp igen
Generellt väljer du vilket av huvudavsnitten
Du klickar eller söker dig fram till önskad information.
Senast uppdaterad: 2018-10-09 Ansvarig för sidan: Mittbygge.se