Här får du handledning i hur du startar en tjänst.
Du måste vara inloggad för att kunna ansöka. Det krävs då antigen en privat E-legitimation eller en E-tjänstelegitimation för att kunna söka via ett företag eller organsiation.
Det är sökande som får återkoppling från kommunen i sitt ärende. Söker du som företag måste du använda en E-tjänstelegitimation utställd på företaget för att få del av informationen. Söker du som privatperson måste du använda samma e-legitimation som du använde för att logga in.
I några kommuner sker ansökan via blanketter. Då får du själv skicka in din ansökan till kommunen.
I tjänsterna är det möjligt att spara en påbörjad ansökan för att senare återuppta den igen.
Ritningar och övriga handlingar laddas upp när du genomför själva ansökan. En särsklid sida i tjänsten, Handlingar, har funktioner så att tex. ritningar kan laddas med ansökan.
Handlingar som du önskar komplettera ansökan med går att digitalt "Egen kompletttera" när din ansökan har registerats av kommunen. Då klickar du dig in i ditt ärende och "Egen kompletterar".
Vid nyregistering
Om återupptagen ansökan inte slutförs måste den sparas om
Bifogade handlingar måste bifogas igen
Senast uppdaterad: 2018-10-09 Ansvarig för sidan: Mittbygge.se